Nauka zdalna kojarzona jest ze ślęczeniem przed komputerem ze słuchawkami… Po jednej stronie nauczyciel, który mówi, po drugiej uczeń, który tego musi słuchać.
Ale można inaczej…
Na lekcjach biologii i zajęciach kreatywnych z biologii uczniowie angażowani są do wspólnej pracy w inny, niż tradycyjny sposób.
Stworzenie Lapbooka to świetny sposób na ćwiczenie manualne – uczniowie opracowują temat na zasadzie przestrzennej pracy – książki z zakładkami, wklejankami itp, kreatywność w tym wypadku nie zna granic.
Aplikacja Sway to alternatywa dla prezentacji multimedialnej Power Point – wielu uczniów bardzo polubiło to narzędzie do przedstawiania w ciekawy sposób zadania domowego lub opracowania dotyczącego lekcji.
Aplikacja Mentimeter umożliwia podsumowanie lekcji w inny sposób – uczniowie mogą wspólnie utworzyć chmurę wyrazową na zadany temat, na zasadzie skojarzeń.
Ostatnią aplikacją, w której pracują uczniowie na lekcji, wszyscy jednocześnie, a każdy na swojej tablicy, to Jamboard. Aplikacja ta świetnie sprawdza się przy podsumowaniach lub samodzielnej pracy na zadany temat, a uczniowie nie muszą już niczego wysyłać, praca zostaje automatycznie zapisana, a nauczyciel widzi pracę każdego ucznia przesuwając tablice.
No i oczywiście doświadczenia, które uczniowie wykonują w domach – klasa 5 ostatnio robiła jogurt domowy – wyszło ponoć pysznie…
J.R.